بازرگانی

ردیف عنوان دوره مدت دوره توضیحات
۱ مبانی خرید خارجی ، اینکوترمز ۲۰۱۰ و بسته بندی ۱۶ ساعت ۱- بررسي منابع تأمين كالا ۲- روشهاي اخذ قيمت ۳- مذاكره و تعيين قيمت ۴- انواع روش‌هاي پرداخت بین المللی ۵-ضمانتنامه ی ارزي ۶- چگونه از اینکوترمز استفاده کنیم ۷- ویژگی های عمده اینکوترمز ۲۰۱۰ ۸- اصطلاحات قابل استفاده برای هر نوع روش یا شیوه های حمل ۹- اصطلاحات قابل استفاده برای حمل دریایی و آبراه داخلی ۱۰- تغییر اصطلاحات اینکوترمز ۱۱- توضیح اصطلاحات استفاده شده در اینکوترمز ۲۰۱۰-  ۱۲ – حمل کننده ۱۳- تشریفات گمرکی ۱۴- تحویل

۱۵-سند تحویل ۱۶- سابقه یا رویه الکترونیکی

بسته بندی:

۱-مقررات برای هر شیوه حمل ۲-تحویل در محل کار (فروشنده) EXW  ۳- تحویل به حمل کننده FCA  ۴- کرایه حمل تا مقصد پرداخت شده CPT  ۵- کرایه حمل و بیمه تا مقصد پرداخت شده CIP 6- تحویل در پایانه حمل DAT  ۷- تحویل در محل DAP

۸-تحویل عوارض پرداخت شده DDP    ۹- مقررات برای حمل دریایی و آبراه داخلی    ۱۰ – تحویل در کنار کشتی FAS  ۱۱- تحویل روی عرشه کشتی FOB 12- هزینه ( ارزش) وکرایه حمل C&F  ۱۳- هزینه ( ارزش)بیمه و کرایه حمل CIF

۲ قانون تجارت و قراردادهای بین المللی ۸ ساعت ۱-مسئولیت ها و وظایف متصدی حمل و صاحب کالا و بررسی وظا یف و تعهدات آنها۲- حکمیت و داوری
۳ اصول و آداب تشریفات و شیوه های حضور در نمایشگاههای بین المللی ۸ ساعت ۱- صحنه بین الملل ، مدیر بین المللی می خواهد ۲- رفتار حرفه ای مدیر بین المللی ۳- نکات نانوشته مذاکره حرفه ای ۴- آداب پوشش در جلسات مذاکره ۵- نحوه حضور در جلسه ۶- زبان بدن چیست ؟ ۷- زمان در روابط بین الملل ۸- تعاریف و مصادیق حسن سلوک۹- نزاکت و تشریفات در مذاکره ۱۰- ضرورت رعایت آداب در روابط بین الملل ۱۱- زمان در روابط بین الملل ۱۲- شناخت اخلاق و فرهنگ ها در روابط بین الملل ۱۳- ظرافت رفتاری در مذاکرات و روابط بین الملل ۱۴- آداب تشریفات حرفه ای ۱۵- ظاهر آراسته و لباس برازنده ۱۶-  هنر معرفی و معارفه ۱۷   شناخت نمایشگاهها به عنوان پل ارتباطی با دنیای تجارت بین الملل ۱۸ حضور موثر در نمایشگاههای بین المللی ۱۹- چگونگی ارائه غرفه مناسب در نمایشگاه بین المللی ۲۰-آداب پوشش جهت حضور در نمایشگاه بین المللی ۲۱-نکات کلیدی حضور در نمایشگاه ۲۲- آشنایی با تکنیکهای حضور موثر در نمایشگاه
۴ بانکداری بین المللی و اعتبارات اسنادی ۸ ساعت ۱-انواع روشهای پرداخت ۲-انواع اعتبارات اسنادی ۳- انواع تسهیلات ارزی و ریالی متناسب با اعتبارو بروات اسنادی و انواع بروات ارزی ۴- اسناد حمل و مغایرتهای موجود در اسناد حمل و بررسی متن اعتباری اسناد ۵- نحوه تشکیل پرونده و اخذ مجوز و سوئیفت و مزایای سیستم سوئیفت
۵ اصول بازرسی کالا و بیمه بازرگانی ۱۶ ساعت ۱-       تاريخچه ی بازرسي كالا

۲-       تعريف بازرسي

۳-       بازرسي كميّت و كيفيّت

۴-       شرايط شركتهاي بازرسي كننده ی كالا

۵-       فوايد وجود گواهي بازرسي شامل

۶-       زمان و مكان بازرسي

۷-       بیمه

۸-       بيمه درايران

۹-       تعريف بيمه

۱۰-   انواع شرايط بيمه حمل كالا

۱۱-   جدول خسارات مشمول تعهد بيمه گر

۱۲-  جدول پوشش هاي شرايط بيمه اي A.B.C.

۶ حمل و نقل بین المللی و بارنامه ۱۶ ساعت ۱- فورواردری۲-کریری ۳- کنوانسیون ها و سازمانهای مرتبط بین اللملی ۴- شیوه های حمل و نقل زمینی هوایی دریایی ۵- مقررات و آیین نامه های حمل کالای خطرناک ۶- تعریف بارنامه ۷- بارنامه دریایی و انواع آن  ۸-خسارت دیر کرد ۹- بارنامه حمل مرکب فیاتا ۱۰- مشخصات بارنامه معتبرو قابل قبول در تجارت بین الملل
۷ قوانین گمرکی و ترخیص کالا ۱۶ ساعت ۱-آشنایی با قانون گمرکی و آیین نامه اجرایی ۲-آشنایی با اصطلاحات بین المللی گمرکی ۳- آشنایی با تعرفه ها (نمانکلاتور های گمرکی به ویژه آشنایی با سیستم HS ) نحوه طبقه بندی کالا ۴- آشنایی با کنوانسیون های بین المللی گمرکی ۵- آشنایی با سامانه جامع گمرکی و نحوه تنظیم اظهارنامه گمرکی ۶- آشنایی با قوانین مقررات صادرات و واردات و آیین نامه اجرایی آن
۸ برندینگ ۱۶ ساعت ۱-برند ،شخصیت سازمان شما در ذهن مشتری است ۲- چگونگی ایجاد برند ۳- مفهوم و اهمیت برند سازی ۴- روش های ارزیابی ارزش نام تجاری ۵- خلاقیت ، ارتباطات ، تبلیغات ، برند ، فروش ، سود ۶- استراتژی های مهم دستیابی به یک برند موفق ۷- مهندسی فروش در بازار های بین المللی ۸- شناسایی  برآوردن نیازهای مشتری بین المللی
۹ اصول و فنون مذاکره بین الملی ۱۶ ساعت ۱- آشنایی با مراحل مذاکره Negotiation stages 2-ارتباط مذاکره، قرارداد و پروژه The relation between negotiation, contract and project 3- فرایند شروع پروژه تا تشکیل تیم مذاکره Project process: start to team formation

۴- افراد و نقشهای مهم تیم مذاکره People and important role in negotiation team

۵-مطالعات قبل از جلسه Pre- session studies 

۶-مکان و زمان جلسه Place and time of session  دستور جلسه agenda

۷- آداب جلسات مذاکره حرفه ای Professional negotiation session formalities 

۸- نبایدهای مذاکرات حرفه ای Professional  negotiation NOTs 

۹-نیرنگهای مذاکرات Negotiation deceptions

۱۰- ویژگیهای شخصیتی مذاکره کننده حرفه ای Personal characteristics of professional negotiators 

۱۱-هنر سوال پرسیدن در جلسات The art of questioning  ۱۲-هنر پرزنت کالا The art of presenting a product

۱۳- فنون بستن معاملات Sales closing techniques